hernia

Op zoek naar Hernia? - Zoek Hernia in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Hernia
Start een campagne - jouw website over Hernia, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp 
toevoegen aan favorieten lijst Hernia > Forum > Lotgenotencontact > Herstelt een hernia echt vanzelf???
  Dianne  1. Geplaatst op 15 maart 2009 om 18:41 uur     quote nieuw bericht email edit 

Al geruime tijd last van mijn onderrug, dan weer twee dagen last en dan weer een week geen klachten. Had net een wonder middel ontdekt: Aleve, ze geven aan dat je de dag er mee door komt en echt het was ook zo, ik kon met mijn klachten normaal werken maar toen...
Donderdag 22 januari, 's middags begint de pijn in mijn rug weer en met het uur wordt het erger, kan 's nachts niet slapen en tegen de ochtend ben ik zo geradbraakt en sta te huilen als een klein kind. De pijn is ongelooflijk en straalt uit naar mijn bil, been en voet. Huisarts gebeld en die constateerde later dat het gaat om Ischias.
Week later weer naar huisarts want de pijnstillers( Diclofinac en diazepam) helpen mij geen zier en ik weet niet meer hoe ik moet zitten, staan of liggen.
Dan stelt ze vast na onderzoek dat het gaat om een hernia en ga ik naar huis me Morfine als pijnstillers. Hehé eindelijk kan ik het nu een beetje onderdrukken al doet het steeds heel veel pijn en ik word er ook zo labiel van!
Ondertussen ben ik al bij een neuroloog geweest en is er ook een MRI gemaakt, en ja hoor een forse hernia.
Ze gaan nog niet direct opereren omdat in de meeste gevallen de hernia vanzelf hersteld binnen 6 tot 8 weken.
Nu ben ik 7 weken verder en gelukkig die felle pijn is er niet meer, wat een opluchting je weet niet wat je voelt, je kan voor je gevoel weer ademhalen.
Maar ik heb nog wel uitval verschijnselen in mijn voet, als ik langer zit gaat het ook weer tintelen in mijn bovenbeen en in mijn kuit.
Dus het is zeker nog niet over, nu moet ik a.s. donderdag naar de neuro chirurg en dan zal ik wel horen wat er gaat gebeuren maar nu is mijn vraag aan andere lotgenoten wat zal ik doen als hij besluit toch te opereren??
Ik hoor in mijn omgeving dat als je niet geopereerd wordt de kans groter is dat het terug komt(al is het dus nu nog niet eens helemaal weg)maar een operatie als je niet meer die pijn hebt????
Wat is jullie mening en ervaring??

Mariska  2. Geplaatst op 03 mei 2009 om 13:22 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ja moeilijk hoor iedereen heeft een eigen ervaring.
Ik zelf heb zo 9 jaar gelopen met een zelf herstelende hernia ja het klinkt gek maar toch is het zo.
Zo kon ik niets meer lag ik gewoon plat of ik lag lang uit in de stad dat ik met ambulance werd weg gehaalt zo erg was het.
Maar de hernia die ik had was nooit groot genoeg ik werd er soms zo moe en verdrietig van er werd gezegt je moet hier echt mee leren leven.
Nu in Maart kreeg ik het weer alleen nu was de pijn anders ik kreeg een teen die ging slapen dat kon ik dus niet en mijn kuit het leek net of die in brand stond.
Ben via de huisarts bij een andere neuroloog gekomen en die heeft alles in snel tempo gedaan mri en de uitslag en gelijk binnen 3 dagen een afspraak bij de neurochirurg en ik ging 1 dag later al voor de operatie.
En ik kon aan geven dat mijn rechterbeen ook gek deed dus ze hebben mijn geholpen aan een dubbele en links waren de zenuwen al afgekneld en goed verkleurd dus niet goed.
Ik ben blij dat ik nu eindelijk geholpen ben al valt het herstel tegen en ik ben wel wat gewend hoor maar moet nu stil zitten veel liggen en ook lopen maar heb het er voor over heb jaren pijn gehad.
Ik wens je heel veel succes bij je beslissing.

Ellen  3. Geplaatst op 08 juni 2009 om 14:45 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 03 mei 2009 om 13:22 schreef Dianne het volgende:
Al geruime tijd last van mijn onderrug, dan weer twee dagen last en dan weer een week geen klachten. Had net een wonder middel ontdekt: Aleve, ze geven aan dat je de dag er mee door komt en echt het was ook zo, ik kon met mijn klachten normaal werken maar toen...
Donderdag 22 januari, 's middags begint de pijn in mijn rug weer en met het uur wordt het erger, kan 's nachts niet slapen en tegen de ochtend ben ik zo geradbraakt en sta te huilen als een klein kind. De pijn is ongelooflijk en straalt uit naar mijn bil, been en voet. Huisarts gebeld en die constateerde later dat het gaat om Ischias.
Week later weer naar huisarts want de pijnstillers( Diclofinac en diazepam) helpen mij geen zier en ik weet niet meer hoe ik moet zitten, staan of liggen.
Dan stelt ze vast na onderzoek dat het gaat om een hernia en ga ik naar huis me Morfine als pijnstillers. Hehé eindelijk kan ik het nu een beetje onderdrukken al doet het steeds heel veel pijn en ik word er ook zo labiel van!
Ondertussen ben ik al bij een neuroloog geweest en is er ook een MRI gemaakt, en ja hoor een forse hernia.
Ze gaan nog niet direct opereren omdat in de meeste gevallen de hernia vanzelf hersteld binnen 6 tot 8 weken.
Nu ben ik 7 weken verder en gelukkig die felle pijn is er niet meer, wat een opluchting je weet niet wat je voelt, je kan voor je gevoel weer ademhalen.
Maar ik heb nog wel uitval verschijnselen in mijn voet, als ik langer zit gaat het ook weer tintelen in mijn bovenbeen en in mijn kuit.
Dus het is zeker nog niet over, nu moet ik a.s. donderdag naar de neuro chirurg en dan zal ik wel horen wat er gaat gebeuren maar nu is mijn vraag aan andere lotgenoten wat zal ik doen als hij besluit toch te opereren??
Ik hoor in mijn omgeving dat als je niet geopereerd wordt de kans groter is dat het terug komt(al is het dus nu nog niet eens helemaal weg)maar een operatie als je niet meer die pijn hebt????
Wat is jullie mening en ervaring??

Hoi,
Hoe is het nu verlopen met je? Want ik lees nu juist je bericht betreffende operatie, ja of neen, maar zie dat dit al dateert van januari!
Ik zit op dit moment met pijn in mijn onderrug, maar eigenlijk hoofdzakelijk in mijn bil, kuit en tintelingen, doof gevoel in mijn voet (rechts). Was naar osteopaat geweest, die zei dat hij mij kon helpen, dat dit geen hernia was, en bla bla bla, als ik ernaar toe ging was het ook wel een week tot tien dagen beter, maar het kwam telkens terug! Met momenten zelfs zo erg, dat ik niet meer kon gaan, dit duurde gelukkig maar 2 dagen. Nu gaat het op en af! Deze ene dag wat beter dan de andere, maar weg is het niet! Ik moet woensdag 17 juni onder de NMR scan gaan om te kijken wat er scheelt, of het een hernia is ja of neen, en in welke mate! Volgens de dokter 90% kans hernia, dan is het te zien, operatie of infiltratie! Ik ben alleen niet zo voor die cortisonekuur! Weet jij hier meer van? T is zoals je zegt, s nachts als je ligt wordt je zot van die knagende pijn, en als je dan s morgens op staat ben je geradbraakt, en kan je wenen als een kind!
k ben juist 30jaar, ik ben niet van plan om de rest van mijn leven met die pijn te leven, er moet toch iets aan te doen zijn, niet?

Vince  4. Geplaatst op 16 juni 2009 om 10:00 uur     quote nieuw bericht email edit 

Beste Dianne,

Allereerst mag ik zeggen dat je sterk in je schoenen staat, leven met een hernia is niet makkelijk, ook al word er soms erg makkelijk over gedaan.
Ik las je bericht en kan je gegaranderen een hernia gaat echt niet zomaar over. Nu is mijn hernia denk ik wel iets kleiner dan die van jou, aangezien ze mij helemaal geen medicijnen geven, niet eens een pijnstiller. Maar ik leef nu al zeker 3 jaar met een hernia, en mijn gevoel is het word alleen maar slechter. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat een hernia zichzelf herstelt na 6 tot 8 weken, was dat maar zo.
Het is denk ik wel zo dat je beter als het kan zonder te veel risico die hernia weg laat halen, anders komt ie zowiezo terug. Uiteindelijk is het je eigen beslissing, maar ik kan je zeggen, mijn hernia halen ze niet weg want hij is te klein en zit te dicht langs mijn zenuwen dus operen ze niet, deden ze dat maar wel, want al drie jaar leef ik in een niet zo lekker leventje om het maar even netjes te zeggen.

Meid veel succes en sterkte en hou je taai.
Groetjes Vince.

Tom Karperien  5. Geplaatst op 15 september 2009 om 09:59 uur     quote nieuw bericht email edit 

Tegenwoordig wordt er niet zo maar een operatie ingezet wanneer er HNP geconstateerd wordt. Ook bedrust komt nog maar zelden voor. Wel wordt er steeds meer aktieve therapie gegeven.
Een revolutionair concept in deze is hewt DorSano concept. Het is te veel werk om alle facetten te beschrijven van deze methode maar voor meer info kijk op www.lage-rugpijn.nl of specifiek op www.lage-rugpijn.nl/hernia.html

Let op de therapie wordt door alle zorgverzekeraars vergoed mits fysiotherapie mee verzekert is en DorSano biedt een gratis rugscan aan

Fabiola  6. Geplaatst op 20 november 2009 om 16:15 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo,

Ik ben nu al bijna twee jaar bezig met het afkomen van een driedubbelle hernia L3-L4, L4-L5, L5-S1. Inmiddels ben ik in juni dit jaar geopereerd aan de hernia op L5-S1. De revalidatie ging/gaat echt heel langzaam. Sinds drie weken heb ik weer uitval van mijn linkerbeen en veel pijn van mijn middel tot mijn enkel aan de linkerkant. Ook rechts heb ik veel pijn in mijn bovenbeen. Nu heb ik geen zin om weer van al die pijnstillers te gaan slikken. Inmiddels slik ik wel alweer een tijdje diclofinac en 4000mg paracetamol per dag, maar dat geeft echter maar weinig verlichting.
Nu rook ik af en toe savonds een wiet-jointje en dat ontspant mijn spieren zo, dat ik eindelijk weer een beetje normaal kan liggen en redelijk slapen. Dat is helaas niet elke nacht zo. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest voor medicinale wiet, maar omdat het niet bewezen is dat dat helpt doen ze daar heel moeilijk over. Ze gaan het nu bespreken en dan hoor ik nog of ik het wel of niet krijg. Het voorstel was om weer tramadol en dan diazepan (of zoiets) te gaan slikken, want wiet is slecht voor je. Alsof als die vieze rotpillen niet slecht voor je zijn. Alles waar pan, dol, ine of wat dan ook achter staat is slecht voor je en geestvernauwend.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee, wat betreft de huisarts overhalen om dit voor elkaar te krijgen? Ik wil namelijk echt geen morfine, amytriptiline, diazepan, tramadol slikken. Ik word daar zo raar van in mijn hoofd en kom ook niet meer in beweging omdat ik dan helemaal lam geslagen ben.

Henk-jan  7. Geplaatst op 08 december 2010 om 14:54 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo allemaal,

Ja, het is niet gemakkelijk. Bij mij is op L1 L2 een hernia geconstateerd naar enkele pijnaanvallen die gek genoeg niet verder dan de knie gingen. Ook bij mij is eerst Ischias geconstateerd. 4x naar, omdat mijn eigen huisarst er niet was, naar verschillende artsen geweest in de praktijk. Ach je loopt toch nog...ja leuk...s'nachts niet he....

Het laatste consult was bij een wat ouder iemand die wel doordacht direct versneld foto's en MRI geregeld heeft. Maar toch...zit nu al 8 weken thuis met wel wat afnemende klachten maar ja....ik doe ook niks meer lichamelijk. Nu begint alles zeer te doen daar denk ik mijn spieren niks meer gewend zijn. Tip..heb een stevige niergordel gekocht bij een motorzaak. Dit helpt wel de boel iets te ontlasten en zorgt ervoor dat je geen gekke bewegingen kunt maken. Let wel..dat ding moet je volgens mijn Fysio niet de hele dagen en avonden om doen want dan heeft op den duur je rug geen kracht meer en heb je kans op een flinke terugval.

Wens iedereen met dit heel veel sterkte....goed dat deze site er is...het schijnt moeilijk voor een ander te zijn te begrijpen wat je doormaakt...
Hoop in elk geval dat ik er zonder operatie vanaf kan komen. er is nog een 2e vernauwing gezien maar daar zit gelukkig geen hernia.

Jack  8. Geplaatst op 06 juli 2011 om 13:52 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ben sinds juni 2010 al met mijn rug aan het sukkelen. helse pijnen in mijn bovenbil bovenbeen en scheenbeen. ook een gevoellose plek met tintelingen op mijn scheenbeen Er is een scan gemaakt en die laat zien dat er een flinke hernia is maar tevens dat er wervels L4 - L5 verschoven zitten
Heb inmiddels 3 injecties op L4 gehad met Cortisteroiden, dit helpt wel, de pijn blijft een tijdje weg maar op een gegeven ogenblikis het toch weer raak, zoals nu het geval is. Je weet van de pijn niet waar je het moet zoeken Dus ga je in eerste instantie naar de huisarts , die schrijft Tramadol 50 mgr voor en daarbij 8 paracetamol per dag.
's nachts weet je niet hoe je moet liggen en ga je er geregeld uit voor 2 paracetamol te nemen. Deze week moet ik weer naar de Pijnpoly voor een nieuwe injectie. De orthopeed heeft me een corset voorgeschreven maar dat helpt ook geen zier.
Als het me te lang gaat duren ga ik eens informeren of ik in de St. Maartenskliniek geholpen kan worden ( second opinion )

Jeroen  9. Geplaatst op 26 september 2011 om 23:08 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ik weet ook niet wat ik moet doen heb al 8 weken pijn ben opgenomen geweest en mri gehaad blijkt een grote hernia te hebben l5/s1 nu hebben ze gezegt dat ik me moet laten opreren maar moet 6 weken wachten hier op nu is mijn pijn al een stuk gemindert wat ik me nu afvraag moet ik me laten opreeren ivm het veel minder pijn doet ik weet het niet meer slik wel veel medicijnen oxynorm tramadolen diazapam word hiet nietgrlukkig van allemaal gaat een grote hernia over uit zich zelf of alleen met een oparatie ik doe geen zware inspanningen meer de laatste 8 weken misschien is de pijn daarom weg bijna denk als ik weet zou gaan werken de pijn weer terug kom wat moet ik doen he moeilijk. jeroen

G  10. Geplaatst op 15 oktober 2011 om 00:34 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ik lees net hier dat jullie allen hebben ervaring met hernia. Ik heb mijn eigen vaag hierover. Ik heb al 8mnd last van. Het begon met de verhuizing... ik sta scheef en de pijn is erg scherpe pijn kan niet zitten en niet staan, niet lopen als ik oefeningen probeer te doen knapt iets in mijn rug pijn wordt lichter voor paar minuten dan wordt het erger.
Normaal kan ik lopen en mijn benen geen van hen slapen of ik voel ze normaal alleen het pijn is vreselijk scherp en het slaat naar mijn gelaat en darmen ik weet dus niet wat ik moet denken ik heb nog geen mri scan gehad maar ik wou toch ff weten is dit een geval van hernia? of kan het ook wat anders zijn? het erge is ook dat het wordt erger de pijn na de sex. ik zou niet weten wat ik hiermee moet. graag jullie mening en hulp!

Ga naar pagina: 1, 2

Ga naar:

Inhoud : Webmaster
Suggesties voor deze pagina? Klik hier
© 2000-2014 - Startkabel.nl - disclaimer cookiepolicy